مقالات

7 روش برتر برای بهبود ایمنی داربست در ساخت و ساز

مقررات OSHA و آموزش کارکنان

OSHA دوره های آموزشی در مورد ایمنی داربست ارائه می دهد. در سال 1996، زمانی که OSHA استانداردهای داربست خود را تجدید نظر کرد، اداره کار و آمار دریافت که 25٪ از کارگران هیچ آموزشی در مورد ایمنی داربست ندیده اند. آموزش برای محافظت از کارگران در برابر حوادث ناتوان کننده ناشی از داربست کلیدی است.

نکات پیشگیری از حوادث داربست و سقوط

حوادث داربست می تواند منجر به صدمات جدی و در برخی موارد حتی مرگ شود. کارگران ممکن است از یک داربست ناپایدار یا در شرایط کاری ناایمن مانند کار کردن در بیرون روی داربست در هوای نامساعد سقوط کنند. بدون تدابیر ایمنی مناسب، داربست می‌تواند برای کارکنانی که از آن استفاده می‌کنند و دیگرانی که در نزدیکی آن کار می‌کنند، خطرناک باشد. هفت نکته ضروری ایمنی داربست که باید رعایت شود عبارتند از :

  1. قبل از استفاده یک بازرسی انجام دهید :

قبل از اجازه دادن به کارگران برای سوار کردن داربست، یک بازرسی کامل انجام دهید تا مطمئن شوید که همه اجزای آن ایمن، محکم و سالم هستند. مواردی مانند نرده‌های محافظ، کراوات یا اتصالات گم شده یا آسیب دیده را بررسی کنید.

  1. از محصولات حفاظتی استفاده کنید

مطمئن شوید که نرده های محافظ در جای خود قرار دارند و ایمن هستند. کارگران همچنین هنگام کار در ارتفاعات باید از تجهیزات حفاظت فردی از جمله کلاه های سخت، تسمه ها و بند ها استفاده کنند.

  1. دستورالعمل های ظرفیت بار را دنبال کنید

هرگز از حداکثر ظرفیت بار داربست تجاوز نکنید. OSHA بیان می کند که “هر داربست و جزء داربست باید وزن خود را بدون شکست تحمل کند و حداقل چهار برابر حداکثر بار مورد نظر اعمال شده یا منتقل شده به آن را تحمل کند.” علاوه بر این، مطمئن شوید که وزن را به طور مساوی توزیع کنید و یک طرف داربست را اضافه بار نکنید.

  1. مطمئن شوید که داربست ایمن است

داربست ها باید با بستن، مهاربند یا چیزی معادل این وسایل مهار شوند. همچنین داربست ها باید به طور ایمن به سازه ساختمان بسته شوند تا از جابجایی یا واژگونی جلوگیری شود.

  1. یک منطقه کار ایمن را حفظ کنید :

علائم هشدار دهنده باید در اطراف داربست نصب شود تا کارگران و عابران پیاده را از خطرات احتمالی آگاه کند. علاوه بر این، محل کار را عاری از آشغال و آشغال نگه دارید و به سرعت هر گونه ریخته شده را که می تواند باعث لغزنده شدن سطوح نزدیک داربست شود را تمیز کنید.

  1. از دسترسی مناسب استفاده کنید

بر اساس OSHA، کارفرمایان باید دسترسی را زمانی فراهم کنند که سکوهای داربست بیش از دو فوت بالاتر از سطح زمین یا زیر یک نقطه دسترسی باشد. باید از دسترسی ایمن و مطمئن به داربست با استفاده از نردبان یا پله استفاده شود، نه وسایلی مانند جعبه یا سایر اشیاء ناپایدار.

  1. کارگران آموزش دیده

همه کارکنان نیاز به آموزش منظم توسط یک فرد واجد شرایط دارند تا اطمینان حاصل شود که می توانند خطرات رایج داربست را تشخیص دهند و درک کنند که چگونه آنها را به حداقل برسانند. آموزش باید شامل جلساتی در مورد خطرات خاص، از جمله سقوط، افتادن اجسام، و نگرانی های الکتریکی و همچنین نحوه استفاده صحیح از داربست و جابجایی مواد بر روی آن باشد. فقط کارگران آموزش دیده باید مجاز به استفاده از داربست باشند.

انجام این اقدامات احتیاطی می تواند از حوادث کارکنان جلوگیری کند، خرابی را به حداقل برساند و کارایی کلی یک پروژه ساخت و ساز را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *