اخبار سایت

صدور 10 هزار پروانه ساخت مسکن در یکسال اخیر

شهردار تهران: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پروانه ساخت مسکن صادر کرده ایم

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره قبل قیمت مسکن هشت برابر شد، گفت : در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پروانه ساخت مسکن صادر کردیم.

وی ادامه داد: موضوع امروز و کمیسیون ماده ۵ در رابطه با شهرسازی است. مسکن دارای جنبه رفاه است و نیاز پایه دارد و نگاه اقتصادی خروج از رکود را به خود اختصاص داده است.

زاکانی گفت: تأمین مسکن برای شهرداری تهران مهم است و امروز شرایطی را پشت سر می گذاریم که در سال ۹۹ اجاره نشینی به ۳۸ درصد رسیده بود و در تهران این میزان ۴۳ درصد بوده است.

شهردار تهران بیان کرد: قیمت مسکن و قیمت اجاره نشینی سرسام آور شده است و شرایطی ایجاد شده که حداقل دستمزد برای اجاره و خرید مسکن فراتر از آرزو شده است.

زاکانی با بیان اینکه از ۸۴ تا ۹۱ تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است، گفت: تورم در این مدت ۲۵ درصد و رشد قیمت چهار برابر بوده و در دولت تدبیر و امید تورم ۳۳ درصد و قیمت مسکن هشت برابر شده و بدترین ادوار به این دوره اختصاص دارد و ۶۹۰ درصد رشد قیمتی را شاهد بوده ایم و در انتهای دوره قیمت هر متر مسکن ۳۰ میلیون تومان بوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مخاطرات تهران بافت فرسوده است و این بافت فرسوده در کنار عدم صدور پروانه خطر جدی برای مردم شهر ایجاد کرده بود و کسانی که در گذشته وجود داشتند مسیر فرسودگی را طی کردند.
شهردار تهران گفت: تهران یک میلیون مسکن کم دارد و ۱۶ درصد جمعیت در تهران ساکن هستند و ایجاد شرایط مناسب و عبور از وضع وجود شرایطی را ایجاد می کند تا تاکید جدی درباره ساخت و ساز داشته باشیم
شهردار تهران با اشاره به تعداد پروانه های صادر شده از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد پروانه های صادره ۱۰ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به طرح های موردی کمیسیون ماده ۵ اظهار کرد: این موارد باید بصورت کارشناسانه وارد کمیسیون شوند اما در گذشته طبقات اضافه از طریق شهردار و بدون ضابطه داده می شده است اما با سیستمی شدن این موضوع گلوگاه ایجاد شد و برخی از موارد در طرح تفصیلی وجود دارد که با واقعیت ۱۸۰ درجه متفاوت است.
زاکانی ادامه داد: درحال فعالیت در خیابان انقلاب تا آزادی هستیم تا بتوانیم مشکلات آنجا را برطرف کنیم در غیر این صورت شهر روی سرمان می ریزد.

شهردار تهران با اشاره به ساخت مسکن توسط شهرداری تهران گفت: ۵۵۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشته شده است که حدود ۶۰ واحد آن آغاز شده است و این تعداد واجد عمدتاً موارد استطاعت پذیر هستند و ۳۴ هزار واحد آن متعلق به شهرداری تهران است و بخشی را برای اجاره نشینی قرار می دهیم، بخشی برای فروش خرد و بخشی برای کارکنان خودمان است.

 

برچسب ها

# اجاره داربست تهران داربست فلزی تهران # اجاره داربست فلزی # نصب داربست فلزی # فروش داربست فلزی شرق تهران # اجاره داربست شمال تهران # اجاره داربست غرب تهران # داربست فلزی # اجاره داربست جنوب تهران # اجاره داربست شرق تهران # اجاره داربست فلزی شمال تهران # داربست # انبار داربست # داربست تهران # بهترین داربست تهران # بهترین داربستی تهران # ارزان ترین داربست فلزی # داربست شمال تهران # داربست غرب تهران # داربست جنوب تهران # داربست شرق تهران # داربست فلزی شمال تهران # اجاره داربست فلزی غرب تهران # اجاره داربست فلزی جنوب تهران # اجاره داربست فلزی شرق تهران #داربست # داربست مطمئن # داربست فلزی ارزان# فروش داربست فلزی غرب تهران # داربست مطمئن # داربست فلزی غرب تهران # داربست فلزی جنوب تهران # داربست فلزی شرق تهران# فروش داربست فلزی شمال تهران # نصب داربست شمال تهران # نصب داربست غرب تهران # نصب داربست جنوب تهران # نصب داربست شرق تهران # نصب داربست فلزی شمال تهران # نصب داربست فلزی غرب تهران

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *